jueves, 15 de diciembre de 2016

Els meus interessos en recerca

El meu context acadèmic ( i laboral) és l'aprenentatge (i l'ensenyament) de l'anglès com a llengua estrangera (EFL). Hi ha molta recerca en aquest entorn però en el meu cas, puc especificar més perquè treballo en el mon de l'aprenentatge i l'ensenyament de l'anglès en línia. No fa gaire temps, la especialitat va ser anomenada “CALL” (Computer Assisted Language Learning), però amb les tecnologies Web 2.0, és possible realitzar molt més que l'aprenentatge “assistit” per un ordenador; ara treballem en aules virtuals i en les aules, podem crear tasques per augmentar les competències de totes les destreses de l'aprenentatge d'un idioma. Podem crear tasques o oportunitats per parlar de manera individual, en parella i en grups petit, podem crear tasques escrites individuals o en petits grups (amb eines com Wikispaces per exemple per escriure de manera asíncrona o amb eines com Google docs per escriure de manera síncrona).
Una de les avantatges de treballar en línia és que tenim enregistraments d'estudiants treballant, usant l'idioma de manera individual però també en parelles o grups. També tenim la possibilitat de fer el mateix amb els professors. No només usem enregistrament d'àudios si no també enregistrament de vídeo.
No és difícil imaginar les possibilitats infinites que ens proporcionen als investigadors les enregistraments d'estudiants i professors de llengües. Específicament, es pot usar l'anàlisi de conversa per a investigar les interaccions entre estudiants (en un estudi de cas longitudinal, el progrés d'un estudiant o varius estudiants per exemple), o investigar com treballen els docents (en un estudi del retorn individual o a la classe per exemple).
L'únic “problema” és prendre una decisió sobre quin aspecte investigar...

No hay comentarios:

Publicar un comentario