El meu context
acadèmic ( i laboral) és l'aprenentatge (i l'ensenyament) de l'anglès com a
llengua estrangera (EFL). Hi ha molta recerca en aquest entorn però en el meu
cas, puc especificar més perquè treballo en el mon de l'aprenentatge i
l'ensenyament de l'anglès en línia. No fa gaire temps, la especialitat va ser
anomenada “CALL” (Computer Assisted Language Learning), però amb les
tecnologies Web 2.0, és possible realitzar molt més que l'aprenentatge
“assistit” per un ordenador; ara treballem en aules virtuals i en les aules,
podem crear tasques per augmentar les competències de totes les destreses de l'aprenentatge
d'un idioma. Podem crear tasques o oportunitats per parlar de manera
individual, en parella i en grups petit, podem crear tasques escrites
individuals o en petits grups (amb eines com Wikispaces per exemple per
escriure de manera asíncrona o amb eines com Google docs per escriure de manera
síncrona).
Una de les avantatges
de treballar en línia és que tenim enregistraments d'estudiants treballant,
usant l'idioma de manera individual però també en parelles o grups. També tenim
la possibilitat de fer el mateix amb els professors. No només usem
enregistrament d'àudios si no també enregistrament de vídeo.
No és difícil imaginar
les possibilitats infinites que ens proporcionen als investigadors les
enregistraments d'estudiants i professors de llengües. Específicament, es pot
usar l'anàlisi de conversa per a investigar les interaccions entre estudiants
(en un estudi de cas longitudinal, el progrés d'un estudiant o varius
estudiants per exemple), o investigar com treballen els docents (en un estudi del retorn
individual o a la classe per exemple).
L'únic “problema”
és prendre una decisió sobre quin aspecte investigar...
No hay comentarios:
Publicar un comentario