sábado, 10 de diciembre de 2016

Por qué y cómo hacer análisis de discurso (Santander)

Tecnologías de la comunicación en educación: comunicación y educación

L’autor d’aquest text ens detalla sobre la importància dels anàlisis discursius en la recerca d’educació -sobretot a ciències socials- pel fet que els investigadors han d’analitzar diversos documents i fonts que avalin la seva recerca. També, posa èmfasi que tot acte conversacional és una pràctica social i ens permet comprendre la realitat social d’una determina època; així doncs, aquest fet ja és simplement remarcable per justificar qualsevol anàlisi discursiu.  

Santander (2011), distingeix dos enfocaments en la recerca:
-       Si l’investigador parteix d’unes hipòtesis, haurà de relacionar-les amb antecedents o categories prèvies, és a dir, explicar on parteix la seva investigació a nivell teòric i contrastar les seves hipòtesis
-       Però, si l’investigador focalitza la seva recerca en objectius, es basarà en categories emergents, és a dir, extraurà informació de les fonts mentre vagi construint la bastida de la seva recerca.
Trobareu més informació aquí

Com a investigadors/es, hem de tenir present que no existeixen receptes màgiques que ens ajudin a seguir el camí marcat sinó que haurem de saber escollir, analitzar i interpretar les dades que anem registrant segons els nostres objectius i contextos. Per tant, estic d’acord amb el fet que “no existe la técnica para hacer el anàlisis” pel fet que cada projecte d'investigació és únic i contextualitzat. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario