
L’autor d’aquest
text ens detalla sobre la importància dels anàlisis discursius en la recerca d’educació
-sobretot a ciències socials- pel fet que els investigadors han d’analitzar diversos
documents i fonts que avalin la seva recerca. També, posa èmfasi que tot acte
conversacional és una pràctica social i ens permet comprendre la realitat
social d’una determina època; així doncs, aquest fet ja és simplement
remarcable per justificar qualsevol anàlisi discursiu.
Santander
(2011), distingeix dos enfocaments en la recerca:
-
Si l’investigador
parteix d’unes hipòtesis, haurà de relacionar-les amb antecedents o categories prèvies,
és a dir, explicar on parteix la seva investigació a nivell teòric i contrastar
les seves hipòtesis
-
Però, si
l’investigador focalitza la seva recerca en objectius, es basarà en categories
emergents, és a dir, extraurà informació de les fonts mentre vagi construint la
bastida de la seva recerca.
Trobareu més informació aquí.
Com a investigadors/es, hem de
tenir present que no existeixen receptes màgiques que ens ajudin a seguir el camí
marcat sinó que haurem de saber escollir, analitzar i interpretar les dades que
anem registrant segons els nostres objectius i contextos. Per tant, estic d’acord
amb el fet que “no existe la técnica para hacer el anàlisis” pel fet que cada projecte d'investigació és únic i contextualitzat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario