miércoles, 11 de enero de 2017

Aplicació VEO: Entrevista de J. Batlle a P. Seedhouse

https://veoeuropa.com/

Aquest article publicat al volum 9 del Bellaterra Journal és una entrevista al professor Paul Seedhouse de la Universitat de Newcastle, investigador principal del VEO European Project (http://www.veo-group.com/). El focus d'aquesta entrevista és l'aplicació VEO ( http://www.veo-group.com) i donar a conèixer les seves característiques i possibilitats, que ens ofereix en dos àmbits: la formació del professorat i la recerca en educació (tot i que aquesta aplicació també pot ser utilitzada en altres àmbits).

Què ens ofereix l'aplicació VEO? Aquesta aplicació ens permet fer gravacions de classes que després es poden penjar en un núvol, compartir amb altres professionals o editar. Més enllà d'això, el punt veritablement atractiu és que podem etiquetar moments rellevants i tornar-hi posteriorment amb un sol clic. Pics de motivació, tipus d'interacció a classe i temps de parla del mestre i alumne, preguntes del mestre i treball de grup són mostra d'allò que podem etiquetar.

Com es relaciona aquesta aplicació amb la recerca i l'anàlisi del discurs? VEO ens permet recollir dades de manera pràctica i fàcil, dades que posteriorment seran transcrites i analitzades. Actualment hi ha unes etiquetes predeterminades sobre educació en general, i estan treballant per crear-ne d'específiques per a la classe de llengua i també per a que l'usuari pugui crear les seves pròpies, aspecte important ja que ens permetria, prèviament a la gravació, decidir quin serà el nostre focus d'atenció durant la classe, el focus group, l'entrevista, etc. 

Què pretenen investigar en el VEO European Project? Participants de diferents països estan utilitzant l'App amb professors per veure com es relaciona amb el seu desenvolupament professional i si ajuda a millorar-lo. Aquest projecte també implica, evidentment, veure si l'aplicació funciona com s'esperava i com es pot millorar. Per tant, la seva principal pregunta d'investigació és: "contribueix VEO al desenvolupament professional dels professors?".

Aquest article m'ha cridat especialment l'atenció ja que aquesta aplicació pot ser una gran substituta als llargs visionats de gravacions d'imatge o d'àudio, ja que amb un sol clic accediràs a allò que has etiquetat segons els teus interessos de recerca o allò que vulguis observar de la pràctica docent. La fusió de les noves tecnologies i l'anàlisi del discurs ha començat!



No hay comentarios:

Publicar un comentario