Els meus interessos d'investigació estan relacionats amb els processos d'ensenyament-aprenentatge que tenen lloc a l'aula, ja que des de fa 12 anys exerceixo com a mestra en una escola d'educació primària. Dins d'aquest marc contextual, l'anàlisi del discurs esdevé un instrument indispensable.
Com a mestra de primària vinculada al món universitari, fa un temps vaig tenir oportunitat de fer unes primeres aproximacions a l'anàlisi del discurs a partir de converses d'alumnes gravades en el context d'una tasca d'escriptura vinculada a l'aprenentatge d'uns continguts gramaticals. El fet de cursar el MURE m'ha permès tornar a fer un anàlisi d'aquestes converses amb un punt de vista més analític i estructurat, anant més enllà del que en aquells moments vaig arribar a analitzar i superant l'opacitat de la qual parla Santander (2011).
Així doncs, com a docent en actiu, penso que l'anàlisi del discurs pot ser-me d'ajut en el meu doble rol: el de docent a l'aula que analitza els processos que hi tenen lloc per millorar-los o aprofundir-hi, i el d'investigadora.
La imatge que he escollit és el logotip de la meva escola, ja que sense la llavor que l'escola representa tota la resta no seria possible. És en aquest espai escolar on han sorgit els meus primers interrogants que m'han portat fins on sóc ara.
No hay comentarios:
Publicar un comentario