Una vegada iniciat el Màster de Recerca en Educació
i observant les diferents eines que hem anat coneixent, considero que anàlisi
del discurs és una d’aquelles que coldrà tenir-la sempre present per a tota la
informació que et pot proporcionar. En el meu TFM una de les variables a
analitzar té a veure en l’anàlisi i l’estudi de la relació entre els alumnes, i
aquí hi té molt a veure el discurs i les seves característiques. Considerava
que una tècnica d’enregistrament d’àudio en els grups de treball podia ser una
bona eina per extreure’n algunes de les conclusions que volia, però una vegada
he llegit els articles me’n adono que són molts altres aspectes que també cal
tenir en compte i que cal construir un procés d’anàlisi al màxim de rigorós i exhaustiu.
Per tant
considero que l’anàlisi del discurs a l’aula pot convertir-se en un valuós instrument
per avaluar no només les relacions dels alumnes sinó que també el nostre propi
treball com a docents i futurs investigadors, i així adaptant-nos a les
necessitats concretes de cada moment i grup. Per tant una tasca infinita i
canviant, però no per això menys apassionant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario