jueves, 12 de enero de 2017

Reflexió personal; la investigació, la conversa, l'anàlisi



Una vegada iniciat el Màster de Recerca en Educació i observant les diferents eines que hem anat coneixent, considero que anàlisi del discurs és una d’aquelles que coldrà tenir-la sempre present per a tota la informació que et pot proporcionar. En el meu TFM una de les variables a analitzar té a veure en l’anàlisi i l’estudi de la relació entre els alumnes, i aquí hi té molt a veure el discurs i les seves característiques. Considerava que una tècnica d’enregistrament d’àudio en els grups de treball podia ser una bona eina per extreure’n algunes de les conclusions que volia, però una vegada he llegit els articles me’n adono que són molts altres aspectes que també cal tenir en compte i que cal construir un procés d’anàlisi al màxim de rigorós i exhaustiu.


 Per tant considero que l’anàlisi del discurs a l’aula pot convertir-se en un valuós instrument per avaluar no només les relacions dels alumnes sinó que també el nostre propi treball com a docents i futurs investigadors, i així adaptant-nos a les necessitats concretes de cada moment i grup. Per tant una tasca infinita i canviant, però no per això menys apassionant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario