domingo, 8 de enero de 2017



El diàleg a l’Aula

Partint del principi pedagògic de la escola activa o nova, veig la necessitat des de l’article d’encaixar el diàleg com una eina principal de l’aprenentatge.  Moltes vegades es pensa que  l’única forma de aprendre és a partir de la relació professor – alumne, però, crec que les conversacions que es fan a la classe, sigui com sigui la forma, els alumnes entre ells també aprenen, és més, es dóna d’una altra forma perquè és entre iguals, per tant, les paraules utilitzades són més entenedores.  Existeix un mètode utilitzat els EUA, anomenat filosofia per nens, creat per Mathew Lipman: https://www.youtube.com/watch?v=HV81XSeFY7s.  El diàleg a partir de les comunitats d'indagació,   permet crear nous conceptes, parlen des de la seva experiència a la vegada que aprenen.  Segon aquest model l’alumne pot aprendre  a partir del diàleg, i fan servir el model proposat per Sòcrates, anomenat maièutica, en el qual la missió del professor o del mestre en aquest cas és ser un instrument que ajuda a parir les idees, però són ells al que experimenten, creen i generen nous coneixements a partir de la indagació i el diàleg.  Cal que els professors entrem en aquesta dinàmica en la qual el docent apareix com dinamitzador del coneixament però com el propietari, cal un canvi de chip i adaptar-se a les noves aventures que ofereix la pedagogia actual.

No hay comentarios:

Publicar un comentario