L'escola del segle XXI? Com s'enfronten els docents als nous reptes?
La meva investigació parteix d’un context molt concret que li confereix unes característiques peculiars i s’emmarca dins del canvi que ha suposat PERMSEA (Pla Estratègic per a la Renovació i Millora del Sistema Educatiu Andorrà).
Aquesta renovació educativa dona un nou enfocament pedagògic al
sistema educatiu andorrà, i suposa atribuir un paper rellevant al
desenvolupament de les competències i a la capacitat d'actuar eficaçment en
situacions reals diverses i complexes gràcies als coneixements, habilitats i
experiència adquirits, la qual cosa transforma els processos d'ensenyament,
aprenentatge i avaluació regulats fins avui.
La meva tasca professional s’emmarca en aquest context i té a
veure amb la redacció dels nous currículums de tots els nivells educatius de
les especialitats de ciències humanes i socials. En aquest sentit, una de les
meves inquietuds i és precisament on es situa la meva investigació, és com s’enfronten
els docents a la presa de decisió, com defineixen aquestes situacions diverses
i complexes? Com les fan progressar? (si és que ho fan) quines reticències i dificultats
es troben a l’hora de definir les situacions d’aprenentatge?
Per la pròpia natura de la investigació i per la meva tasca
professional, em trobo sovint en la necessitat d’analitzar dades de text
verbals, impreses o electròniques i obtingudes sovint a partir d’entrevistes
personals i observacionals. En aquest sentit, les sessions dedicades a l’anàlisi
del discurs, m’han servit per endreçar les meves pràctiques i sistematitzar-les
d’una manera més eficient.
No hay comentarios:
Publicar un comentario