miércoles, 11 de enero de 2017

L'escola del segle XXI? Com s'enfronten els docents als nous reptes?

     L'escola del segle XXI? Com s'enfronten els docents als nous reptes?


    La meva investigació parteix d’un context molt concret que li confereix unes característiques peculiars i s’emmarca dins del canvi que ha suposat PERMSEA (Pla Estratègic per a la Renovació i Millora del Sistema Educatiu Andorrà).
Aquesta renovació educativa dona un nou enfocament pedagògic al sistema educatiu andorrà, i suposa atribuir un paper rellevant al desenvolupament de les competències i a la capacitat d'actuar eficaçment en situacions reals diverses i complexes gràcies als coneixements, habilitats i experiència adquirits, la qual cosa transforma els processos d'ensenyament, aprenentatge i avaluació regulats fins avui.
La meva tasca professional s’emmarca en aquest context i té a veure amb la redacció dels nous currículums de tots els nivells educatius de les especialitats de ciències humanes i socials. En aquest sentit, una de les meves inquietuds i és precisament on es situa la meva investigació, és com s’enfronten els docents a la presa de decisió, com defineixen aquestes situacions diverses i complexes? Com les fan progressar? (si és que ho fan) quines reticències i dificultats es troben a l’hora de definir les situacions d’aprenentatge?
Per la pròpia natura de la investigació i per la meva tasca professional, em trobo sovint en la necessitat d’analitzar dades de text verbals, impreses o electròniques i obtingudes sovint a partir d’entrevistes personals i observacionals. En aquest sentit, les sessions dedicades a l’anàlisi del discurs, m’han servit per endreçar les meves pràctiques i sistematitzar-les d’una manera més eficient.

No hay comentarios:

Publicar un comentario